kpt-logo-new KIELECKI PARK TECHNOLOGICZNY UL. OLSZEWSKIEGO 6, 25-663 KIELCE TEL: 041 27 87 200 TEL/FAX: 041 27 87 201 adres strony internetowej: www.technopark.kielce.pl adres strony internetowej z publikacja Ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ: www.bip.technopark.kielce.pl Nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego: KPT.341-5-2/12 SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługi o wartości szacunkowej poniżej 200 000 euro, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego przeprowadzanego zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z póź. zm.) na: „WYKONANIE, DRUK I DOSTARCZENIE MATERIAŁÓW KONFERENCYJNO- INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNO-INFORMACYJNYCH” Zadanie na wykonanie, druk i dostarczenie materiałów konferencyjno-informacyjnych i promocyjno- informacyjnych realizowane jest w ramach projektów: . „Akademia Kreatywnej Przedsiębiorczości Akademickiej”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” . „Design – nowy wymiar komercjalizacji wiedzy”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” . „Akademia Młodego Biznesu”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” oraz na potrzeby Zamawiającego. Szymon Mazurkiewicz Dyrektor Kieleckiego Parku Technologicznego (-) .................................................... /zatwierdził/ /podpisano w oryginale/ KIELCE, 13.04.2012r. kpt-logo-new 1. Tryb udzielenia zamówienia. Postępowanie jest prowadzone w celu udzielenia zamówienia publicznego w trybie „PRZETARG NIEOGRANICZONY” art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwanej dalej ustawą. Wartość przedmiotu zamówienia nie przekracza kwoty, o której mowa w art. 11 ust. 8 ustawy. 2. Opis przedmiotu zamówienia. WYKONANIE, DRUK I DOSTARCZENIE MATERIAŁÓW KONFERENCYJNO- INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNO-INFORMACYJNYCH 2.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i dostarczenie materiałów konferencyjno- informacyjnych (notatników A5, smyczy z nadrukiem, identyfikatorów, koszulek T-shirt, długopisów z nadrukiem, toreb papierowych z nadrukiem), druk prospektu promocyjno- informacyjnego, druk projektów graficznych na piance PCV, druk biuletynów „Puls przedsiębiorczości” oraz wykonanie i montaż tablicy informacyjnej. W/w przedmiot zamówienia zamawiany jest w ramach realizowanych przez Zamawiającego projektów: . „Akademia Kreatywnej Przedsiębiorczości Akademickiej”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” . „Design – nowy wymiar komercjalizacji wiedzy”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” . „Akademia Młodego Biznesu”, współfinansowany z Programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju pn. „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej” Zadanie na wykonanie i montaż tablicy informacyjnej realizowane jest na potrzeby Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w Załączniku nr 1 do SIWZ stanowiący jednocześnie załącznik do umowy natomiast sposób realizacji określony został we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. Harmonogram realizacji Zamówienia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 2.2. Przedmiot umowy zostanie opracowany na podstawie materiałów i treści przekazanych przez Zamawiającego, uwzględniając zasady promocji poszczególnych projektów. 2.3. W przypadkach gdzie zamawiający posługuje się w opisie przedmiotu zamówienia nazwami produktów, dopuszcza się użycie przedmiotu równoważnego spełniającego standardy jakościowe , parametry techniczne, a także spełniające warunki docelowego przeznaczenia oraz funkcji i walorów użytkowych. 3. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień: Kodów CPV; 79.34.22.00-5 usługi w zakresie promocji 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 6.1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego dotychczasowemu Wykonawcy, stanowiącego nie więcej niż 20% wartości przedmiotowego zamówienia podstawowego i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 7. Termin wykonania zamówienia: do dnia 31.05.2012 r. 8. Miejsce dostarczenia – Siedziba Zamawiającego 9. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków. 9.1. Oferta zostanie uznana za spełniającą warunki, jeśli będzie: 9.1.1. zgodna w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu i warunków zamówienia ze wszystkimi wymogami niniejszej SIWZ, 9.1.2. złożona w wyznaczonym terminie składania ofert. kpt-logo-new 9.2. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 9.2.1. złożą oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy o spełnieniu warunków podmiotowych oraz spełniają warunki, dotyczące: 9.2.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz wykonanych materiałów promocyjnych na których były zamieszczone minimum trzy dowolne logotypy oraz wykonanie materiałów drukowanych w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykonał w tym okresie minimum dwa zamówienia na dostawę materiałów promocyjnych z minimum trzema logotypami na wartość min. 10.000,00 zł brutto każda z wymienionych w wykazie oraz dwie usługi drukarskie związane z drukowaniem okładek i notatników o wartości minimum 20.000,00 zł brutto każda z wymienionych w wykazie - zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ. Do każdej pozycji z wykazu należy załączyć dokument który będzie potwierdzał należyte zrealizowanie wykazanego zamówienia. 9.2.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia: Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 9.2.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. 9.2.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej: Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Jeżeli wykonawca, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów wymaga się przedłożenia informacji, dotyczącej tych podmiotów. Uwaga! Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca przedstawia kserokopię dokumentów odnoszących się do tych podmiotów to za zgodność z oryginałem potwierdza wykonawca lub ten podmiot. 9.2.2. nie podlegają wykluczeniu. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, wykonawca złoży: 9.2.2.1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ; 9.3. Jeżeli wykonawca wykazał spełnianie warunków podmiotowych, polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 9.2.2. 9.4. W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym: kpt-logo-new 9.4.1. w przypadku konsorcjum, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację. 9.4.2. W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy podlegają sumowaniu. 9.4.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawy art. 24 ust. 1 ustawy wymagane jest załączenie do oferty dokumentów dla każdego konsorcjanta oddzielnie. 9.5. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków na podstawie załączonych do ofert dokumentów i oświadczeń metodą spełnia/nie spełnia. 9.6. Jeżeli dokumenty potwierdzające spełnienie warunków będą określały wartość w walucie obcej to zamawiający przeliczy tą wartość na PLN wg średniego kursu NBP na dzień którego określona wartość się odnosi. 10. Warunki wykluczające z udziału w postępowaniu. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców w przypadkach określonych w art. 24 ustawy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy. 11. Dodatkowe wymagania od Wykonawców. 11.1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części usług innej firmie (podwykonawcy) jest zobowiązany do: 11.1.1. określenia w złożonej ofercie (na formularzu oferty – załącznik nr 3 do SIWZ) informacji jaka część przedmiotu zamówienia będzie realizowana przez podwykonawców. Brak takiej informacji uznawany będzie, że wykonawca nie zamierza powierzać żadnych usług podwykonawcom. 11.1.2. przy realizacji zamówienia z udziałem podwykonawcy zastosowanie mają przepisy art. 738 kodeksu cywilnego. 11.2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za realizację przedmiotu zamówienia przez podwykonawcę. 11.3. Konsorcjum przed podpisaniem umowy musi przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą wzajemną współpracę i zobowiązania jego członków. 12. Informacje dotyczące warunków składania ofert. 12.1. Niniejsza specyfikacja oraz wszystkie dokumenty do niej dołączone mogą być użyte jedynie w celu sporządzenia oferty. 12.2. Wykonawca przedstawia ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji. 12.3. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 13. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 13.1. OFERTA MUSI ZAWIERAĆ: X OŚWIADCZENIE WOLI 1. OFERTA CENOWA ZGODNA Z ZAŁĄCZONYM DRUKIEM „FORMULARZA OFERTY” – ZAŁĄCZNIK NR 3 DO SIWZ. WYMAGANA FORMA DOKUMENTU – ORYGINAŁ Do oferty cenowej należy dołączyć próbki oferowanych materiałów: . Notatnik A5 wskazany w poz. 1 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. . Identyfikator wskazany w poz. 2 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. . Smycz z nadrukiem wskazana w poz. 3 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. . Długopis z nadrukiem wskazany w poz. 4 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. . Koszulki T-shirt wskazana w poz. 5 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. . Torba papierowa z nadrukiem wskazana w poz. 6 załącznika nr 1 SIWZ – 1 szt. kpt-logo-new . Biuletyn „Puls przedsiębiorczości” AKPA wskazany w poz. 7 załącznika nr 1 SIWZ - 1 szt. . Prospekt promocyjno-informacyjny wskazany w poz. 11 załącznika nr 1 SIWZ - 1 szt. Na próbkach nie są wymagane napisy i logotypy zgodne z załącznikiem nr. 1 dopuszcza się inne o dowolnej treści, które odzwierciedlą jedynie wymaganą technikę wskazana w opisie przedmiotu zamówienia. Uwaga: Załączone do oferty materiały Wykonawca jest zobowiązany odebrać osobiście w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy o udzielenie zamówienia, a Wykonawca z którym zostanie podpisana umowa w terminie do 7 dni po zrealizowaniu zamówienia. Za nie odebranie materiały w wyznaczonym terminie Zamawiający nie odpowiada i przysługuje mu prawo ich zniszczenia. Próbki załączone do oferty posłużą jako weryfikacja parametrów zaoferowanych materiałów, a w stosunku do wykonawcy z którym zostanie podpisana umowa jako materiał wzorcowy przy odbiorze końcowym materiałów. 2. PEŁNOMOCNICTWO DO PODPISANIA OFERTY, OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ, O ILE PEŁNOMOCNICTWO TO NIE WYNIKA Z INNYCH DOKUMENTÓW DOŁĄCZONYCH DO OFERTY ORAZ AKTUALNY ODPIS Z WŁAŚCIWEGO REJESTRU ALBO AKTUALNE ZAŚWIADCZENIE O WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W CELU POTWIERDZENIA UMOCOWANIA OSÓB DO UDZIELENIA PEŁNOMOCNICTWA LUB SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI. WYMAGANA FORMA DOKUMENTU - ORYGINAŁ LUB KOPIA POŚWIADCZONA PRZEZ NOTARIUSZA X DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW, O KTÓRYCH MOWA W ART. 22 UST. 1 USTAWY. 1. PODPISANE OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU OKREŚLONYCH W ART. 22 UST. 1 USTAWY ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 4 DO SIWZ WYMAGANA FORMA DOKUMENTU – ORYGINAŁ X DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY. 1. PODPISANE OŚWIADCZENIE WYKONAWCY O BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA, O KTÓRYCH MOWA W ART. 24 UST. 1 USTAWY ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 5 DO SIWZ. WYMAGANA FORMA DOKUMENTU – ORYGINAŁ X DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCE POTWIERDZENIE POSIADANYCH UPRAWNIEŃ DO WYKONYWANIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI LUB CZYNNOŚCI 1. PODPISANE POTWIERDZENIE O POSIADANIU UPRAWNIEŃ DO WYKONYWANIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI LUB CZYNNOŚCI, JEŻELI PRZEPISY PRAWA NAKŁADAJĄ OBOWIĄZEK ICH POSIADANIA – WYKAZ USŁUG ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 7 DO SIWZ WYMAGANA FORMA DOKUMENTU – ORYGINAŁ Wymienione dokumenty i oświadczenia mają potwierdzać postawiony warunek podmiotowy i być zgodne z zapisem o braku podstaw do wykluczenia (pkt.9, SIWZ) 13.2 Kolejność złożonych dokumentów w ofercie powinna odpowiadać kolejności określonej w pkt. 13.1. Niespełnienie tego wymogu nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty. 13.3 Wszystkie kartki złożonej oferty powinny być kolejno ponumerowane, a ilość kartek oraz wyszczególnienie załączników do oferty wpisana do formularza ofertowego – załącznik nr 3 do SIWZ. Niespełnienie tego wymogu nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Za kompletność złożonej oferty, która nie została ponumerowana oraz nie zostały wyszczególnione załączniki, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności. 13.4 Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, należy w górnym prawym rogu oznaczyć zapisem: „Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa”, i muszą być dołączone do oferty w oddzielnej kopercie oznaczonej: „Dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa”. 13.5 Wszystkie dokumenty składane z ofertą, oprócz pełnomocnictw, oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia, muszą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę na każdej stronie zawierającej treść (osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji wykonawcy wymienioną w dokumencie rejestracyjnym prowadzonej działalności gospodarczej) lub pełnomocnika. Pełnomocnictwa dołączone do oferty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia musi być złożone w formie oryginału. kpt-logo-new 13.6 Jeżeli pełnomocnik w imieniu wykonawcy podpisuje także oświadczenie wiedzy o spełnieniu przez wykonawcę warunków udziału wykonawcy w postępowaniu, udzielone pełnomocnictwo ma zawierać upoważnienie do złożenia takiego oświadczenia. 13.7 Zamawiający wymaga, by dokumenty składane w ramach oferty były sporządzone w języku polskim. Jeżeli oryginalny dokument został sporządzony w innym języku, wymaga się oprócz tego dokumentu złożenia jego tłumaczenia na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 14. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów. 14.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie, prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej. Zamawiający dopuszcza formę faksu i elektroniczną. Strona, która otrzymuje dokumenty lub informacje faksem lub emailem jest zobowiązana na żądanie strony przekazującej dokument lub informację, do niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. Numery telefonów i faksu zostały podane w części tytułowej niniejszej specyfikacji. Oferty składa się w formie pisemnej. 14.2. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez Zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma. 14.3. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. 15. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami. 15.1. Karolina Jorż, tel. 41/27-87-200 wew. 1014, Email: karolina.jorz@um.kielce.pl, fax. 41/27 87 201 15.2. Wszelkie pisma Zamawiający przyjmuje w dni robocze w godz. Od 07:30 do 15:00 w siedzibie Zamawiającego. 16. Termin związania ofertą. Termin związania ofertą upływa po 30 dniach od daty terminu składania ofert. 17. Wymagania dotyczące wadium. 17.1 Wadium nie jest wymagane. 18. Wymagania dotyczące zabezpieczenia. 18.1. Zabezpieczenie nie jest wymagane. 19 Opis sposobu przygotowania ofert. 19.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 19.2. Oferta powinna być sporządzona z uwzględnieniem wszelkich wymagań Zamawiającego, określonych w SIWZ. 19.3. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, zapieczętowanej w sposób gwarantujący zachowanie w poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert. 19.4. Na kopercie oferty należy zamieścić następujące informacje: PRZETARG NIEOGRANICZONY NA: WYKONANIE, DRUK I DOSTARCZENIE MATERIAŁÓW KONFERENCYJNO- INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNO-INFORMACYJNYCH „NIE OTWIERAĆ PRZED 23.04.2012 R. GODZ. 09:10” 19.5. W przypadku braku w/w informacji Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem otwarcia, a w przypadku składania oferty pocztą lub pocztą kurierską za jej nie otwarcie w trakcie sesji otwarcia ofert. kpt-logo-new 20. Miejsce i termin składania ofert. 20.1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego sekretariat Dyrektora w terminie do dnia 23.04.2012 r. do godziny 09:00. 20.2. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona bez otwierania. 21. Miejsce i termin otwarcia ofert. 21.1 Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego – w miejscu składania ofert w dniu 23.04.2012 r. o godzinie 09:10 21.2 Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, zamawiający prześle Wykonawcy protokół z sesji otwarcia ofert na jego pisemny wniosek. 21.3 Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z postępowania, jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych oświadczeń lub nie spełnił innych wymagań określonych w ustawie lub niniejszym dokumencie, z zastrzeżeniem zasad określonych w art. 26 ust 3. 21.4 Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców. Wybranemu Wykonawcy zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy. 22. Opis sposobu obliczenia ceny oraz opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert. 22.1 Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (także podatku od towarów i usług) oraz ewentualnych upustów i rabatów. Ofertę cenową należy skalkulować w oparciu o opis przedmiotu zamówienia. 22.2 Zamawiający ustala, że obowiązującym rodzajem wynagrodzenia w przedmiotowym zamówieniu jest wynagrodzenie ryczałtowe w rozumieniu art. 632 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz. U. nr 16, poz. 93 z póź. Zm.). 22.3 W związku z powyższym cena oferty winna zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia z uwzględnienie ryzyka Wykonawcy w tym także koszty podróży oraz zakwaterowania w miejscach realizacji usług na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 22.4 Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie, w zaokrągleniu do drugiego miejsca po przecinku. 22.5 W odniesieniu do Wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ofert na podstawie kryterium: Nr kryt. Opis kryteriów oceny Znaczenie 1 cena brutto 100% Najkorzystniejsza oferta w odniesieniu do tego kryterium (zawierająca najniższą cenę) może uzyskać maksimum 100 pkt. 22.6 Punkty przyznawane za kryteria będą liczone wg następujących wzorów: Nr kryt. Wzór 1 Cena brutto Liczba punktów = Cn/Cb x 100 gdzie: - Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nie odrzuconych - Cb – cena oferty badanej - 100 wskaźnik stały 22.7 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru, podpisując umowę, której wzór stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji. kpt-logo-new 23. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 23.1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przyjąć następującą formę prawną: umowa konsorcjum. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie, są oni zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści następujące postanowienie: 23.2.1. okres obowiązywania co najmniej na czas nie krótszy niż czas trwania umowy z Zamawiającym powiększony o okres rękojmi, 23.2.2. ustanowienie Pełnomocnika do zawarcia umowy z Zamawiającym, 23.2.3. wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu czasu rękojmi, 23.2.4. zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego, 23.2 Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kosztorysu zawierającego wycenę poszczególnych pozycji przedmiotu zamówienia zgodną z załącznikiem nr 6. 23.3 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu jednego próbnego egzemplarza wskazanych materiałów promocyjnych i uzyskania jego akceptacji przed podpisaniem umowy. 24. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach. Określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 25. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługującej Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Wykonawcom oraz innym osobom, których interes doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługuje prawo wniesienia Odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej na zasadach określonych w dziale VI ustawy dla postępowań o wartości mniejszej od kwoty o której mowa w 8rt.11 ust.8 ustawy. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu. Ponadto Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej lub czynności zaniechanej do której był zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie. Wykaz załączników: Załącznik nr 1 do siwz - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Załącznik nr 2 do siwz - Wzór umowy Załącznik nr 3 do siwz - Formularz oferty Załącznik nr 4 do siwz - Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp Załącznik nr 5 do siwz - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp Załącznik nr 6 do siwz - Harmonogram realizacji dostaw Załącznik nr 7 do siwz - Wykaz usług OPRACOWAŁA: Karolina Jorż