Aktualności

2020-02-14

Studio foto w CFD. Przestrzeń wielu możliwości

O potencjale Centrum Fashion Design Kieleckiego Parku Technologicznego oraz funkcjonującego tam studia foto rozmawiamy z Piotrem Młynarczykiem, właścicielem Hejo Studio, partnerem merytorycznym warsztatów dla miłośników fotografowania.

Hejo Studio to partner merytoryczny organizowanych w studio foto CFD warsztatów dla pasjonatów fotografowania. Wspólnie z KPT firma przygotowała ofertę dla szkół. Z pilotażu skorzystała już pierwsza grupa uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych im. M. Kopernika w Kielcach.

KPT: Dlaczego zdecydowałeś się na współpracę z Kieleckim Parkiem Technologicznym?

Piotr Młynarczyk: Na samym początku, najmocniej dziękuję za zaproszenie do podzielenia się moimi spostrzeżeniami!

Cóż, z Parkiem jestem związany już blisko 2 lata. Na początku zawodowo tj. miałem okazję pracować w dwóch firmach, które są lokatorami KPT. W międzyczasie udało się nawiązać pozytywne relacje z Działem Promocji i PR KPT, przez co dowiedziałem się o samym Centrum Fashion Design. Lubię testować nowe rozwiązania, tym bardziej jeśli pokrywają nie z moimi zainteresowaniami. Stąd też wynająłem studio fotograficzne do testów podczas realizacji mniejszego projektu. Reasumując, współpraca z Parkiem to wypadkowa przypadku i możliwości, które zaspokoiły (i nadal to robią) moje potrzeby biznesowe.

KPT: Jak oceniasz potencjał studia foto w kontekście faktu, że jest ono częścią kreatywnej przestrzeni pn. Centrum Fashion Design?

P.M.: Studio fotograficzne w Centrum Fashion Design jest miejscem wielkich możliwości. Sprzętowo uważam, że jest to jedno z lepszych studio w Kielcach. Zestaw lamp, modyfikatorów, aparatów i obiektywów (co nie jest takie oczywiste) to sprzęt, o którym wiele osób marzy. Oczywiście, trzeba mieć na uwadze, że studio nie zawsze jest miejscem uniwersalnym. Są plusy i minusy, wszystko jest kwestią perspektywy i konkretnego zapotrzebowania. W CFD z łatwością wykonamy sesję o charakterze beauty czy fashion oraz fotografię mikro-produktową, natomiast ze względu na gabaryty tła i konfiguracje miejsca będzie trudniej wykonać np. sesję rodzinną.

KPT: A jak w takim razie oceniasz kielecki rynek jeśli chodzi o zainteresowanie korzystaniem z takiej przestrzeni?

P.M.: Odnosząc się do tego o czym wspomniałem wcześniej, w mojej opinii, w Kielcach mamy szereg zastosowań dla takiego miejsca. Jest wiele lokalnych firm, które produkują np. odzież i mogliby znaleźć zastosowanie dla szwalni. Pracownia komputerowa, która jest dobrze przygotowana do prac graficznych znalazłaby zadowolenie wśród tych, którzy zajmują się szkoleniami w tej dziedzinie. Dla fotografów - bez wątpienia, każdy kto ma wiedzę, z łatwością odnajdzie się w studiu foto.

Osobiście na co dzień działając na rynku lokalnym, mam styczność z lokalnymi działaczami i przedsiębiorcami, znam ich potrzeby i wiem, że dla szeregu ludzi, jest to miejsce, które w pełni pokryje się z ich potrzebowaniem.

KPT: Czy jest zainteresowanie warsztatami, które u nas organizujesz?

P.M.: Jeśli chodzi o warsztaty, trzeba rozdzielić to na dwie odnogi. Jedna z nich - te stricte komercyjne, to rynek o wiele trudniejszy. Pozyskanie uczestników wymaga kierowania przekazu bezpośrednio do ludzi, którzy chcą rozwijać się w danej dziedzinie (i zazwyczaj mają już jakieś doświadczenie). Póki co, skutecznie udało nam się zrealizować kilka projektów szkoleniowych, z czego jestem niezwykle dumnym. Uważam, że możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem to coś, co niezwykle mocno kształtuje zarówno uczestników jak i mnie. Sam wiele uczę się od uczestników. Czasem są to błahostki, o których się w ogóle nie myśli a bardzo poprawiają workflow, innym razem są to doświadczenia sprzętowe, a jeszcze innym - po prostu się pomylę, wtedy szybko spotykam się z korektą.

Mówiąc o drugiej części, czyli warsztatów kierowanych do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, tu mamy poniekąd odwrotną sytuację. Bo mamy do dyspozycji, w miarę łatwo dostępnych uczestników, ale nie zawsze to idzie z bezpośrednim zainteresowaniem daną tematyką. Dając za przykład jedno z techników, dla których organizujemy spotkania, spotykając się z uczniami na profilu Technik organizacji reklamy, przekazujemy wiedzę, która faktycznie jest użyteczna w zakresie ich przyszłego zawodu.

KPT: Kto Twoim zdaniem może skorzystać z oferty studia foto CFD?

Każdy kto ma aparat! A tak na poważnie, studio jest o tyle proste o ile skomplikowane. Jest to miejsce, w którym wymagana jest elementarna wiedza z zakresu operowania światłem błyskowym. Warto na początku poszperać w sprawie prostych poradników, na YouTube jest tego wiele. Podstawy studyjne można rozwijać w dowolną stronę. Natomiast jeśli mowa o studio w CFD definitywnie najlepszym zastosowaniem będą sesje wizerunkowe, najlepiej indywidualne oraz bez wątpienia fotografia bezcieniowa i 360. Wyposażonie w duży stół bezcieniowy oraz system obrotowy 360 nie jest dziś standardem.

KPT: Czy łatwo jest w Kielcach (regionie) prowadzić fotograficzny biznes?

P.M.: Kielce to bardzo specyficzny rynek. Składają się na niego głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, ale nie stanowi to przeszkody, żeby realizować naprawdę ciekawych projektów. W kontekście samej fotografii, zawsze powtarzam, że na dobrą sprawę, to ciężko wymyślić coś spektakularnego czego nigdy nie było. Inna kwestia, że wśród wielu dostarczycieli tego typu usług, poziom będzie poniekąd podobny. To co uważam, za sukces Hejo Studio to to co nas naprawdę wyróżnia i na czym świadomie budujemy markę. Staramy się każdorazowo zapewniać maniakalnie dobrą obsługę klienta oraz być „przyjaźnie” postrzegani. W naszych materiałach marketingowych same nasze zdjęcia stanowią może z 15 procent tego co publikujemy. Pokazujemy kim jesteśmy, jak pracujemy, wrzucamy dużo „backstage’y”, procesu twórczego oraz samego miejsca jakim jest Hejo Studio. Jak na razie, jestem całkowicie zadowolony z efektów sprzedażowych, ale na pewno nie zamierzamy osiąść na laurach.

Zwróćmy jeszcze uwagę, że fotografia to relatywnie bardzo mobilna gałęź usługowa. Korzystamy z tego i niejednokrotnie działamy wyjazdowo nawet z całym sprzętem studyjnym. Mając taki punkt odniesienia i świadcząc usługi notabene na terenie całej Polski widać spore różnice w podejściu klienta oraz do klienta.

KPT: Dziękujemy za rozmowę.

P.M.: Najmocniej dziękuję za rozmowę i zapraszam do studia oraz na warsztaty!




Galeria zdjęć

Powrót