Aktualności

2018-05-23

THANKS usprawnia marketing firm

Sempli –  rozwiązanie sprzedażowe dla firm uruchomiła agencja reklamowa THANKS, lokator Kieleckiego Parku Technologicznego. - To metodyczna odpowiedź na pytania i obawy przedsiębiorców – mówi Agnieszka Mazur z agencji.

Agencja reklamowa THANKS od blisko 3 lat jest lokatorem KPT. Jest również operatorem należącego do Parku laboratorium VideoLab. Z powodzeniem realizuje projekty marketingowe. Zespół tworzą ludzie od 18 lat związani z reklamą. Teraz na rynek wchodzi ich najnowszy produkt – rozwiązanie sprzedażowe dla firm Sempli.

- Rozumiemy, że powierzanie działań marketingowych własnej firmy zewnętrznemu partnerowi nie zawsze jest łatwą decyzją - mówi Agnieszka Mazur z firmy THANKS i podkreśla, że klienci lub osoby odpowiedzialne za marketing w firmie, mają konkretne cele do zrealizowania. Chcąc przeprowadzić kampanię, wiele ryzykują, bo jeśli podjęte działania nie przyniosą zwrotu, ich budżet na przyszły rok lub stanowisko pracy będą zagrożone. - Te obawy podnosi również sama branża, która niestety wkroczyła w dość enigmatyczne czasy – dodaje.

Jak zauważa Agnieszka Mazur, marketerzy bardzo łatwo popadają w fascynację nowymi rozwiązaniami, jakie daje nam rozwój technologiczny. Big Data, systemy DMP, DSP, czy choćby mikrosegmentacja jaką umożliwia nam Facebook. Na konferencjach w Polsce często słyszymy o tym jak dobrze sprawdza się komunikacja w tym, czy innym kanale. - Wiele osób zarabia na prowadzeniu szkoleń mówiących nam jak konkretny kanał jest w stanie zmienić naszą firmę. Chciałabym tu zaznaczyć, że mówienie o komunikacji w danym kanale to tylko działania taktyczne, które nie stanowią większej części działań marketingowych. Zanim do tego dojdzie trzeba przygotować solidne fundamenty – podkreśla i dodaje, że od czasu do czasu, w różnych źródłach, możemy przeczytać, że Facebook nie sprzedaje lub umiera, a Twitter walczy o życie - wszechobecna śmierć. Jej zdaniem artykuły tego typu biorą się z niezrozumienia branży i braku szerokiego spojrzenia na marketing.

To właśnie z tego typu obserwacji i doświadczenia zespołu THANKS, powstało rozwiązanie sprzedażowe dla firm - Sempli. - Zawsze strategicznie podchodziliśmy do naszych działań. Najważniejsze pytanie jakie każda firma powinna sobie postawić to: Gdzie chcemy grać i jak chcemy wygrać? Sempli to metodyczna odpowiedź na takie pytania i obawy – kontynuuje Agnieszka Mazur.
- Najpierw dzielimy rynek naszego klienta na segmenty, później wybieramy ten, który jest właściwy i zabieramy się do pracy. Wykonujemy testy ilościowe i jakościowe. Zależy nam na tym, aby w danym segmencie nasz klient mógł wyróżnić się przez pryzmat konkretnej usługi lub produktu. Dopiero w tym miejscu zastanawiamy się, co powinno pojawić się w naszej taktyce, aby strategia została wprowadzona na rynek. Decydujemy czy będzie to Facebook, mailing, wsparcie sprzedaży bezpośredniej przez boty, LinkedIn lub kanały tradycyjne. Tak naprawdę kluczem jest połączenie tych narzędzi i działań w jeden sprawnie działający system – właśnie to robimy w Sempli. Wierzymy, że integracja zawsze wygra z pojedynczym działaniem – tłumaczy i podkreśla, że nie deprecjonuje pozycji wspomnianego Facebooka. - Proszę mnie źle nie zrozumieć - mówi Agnieszka Mazur. - Więcej danych oznacza lepszą segmentację. Lepsza segmentacja oznacza dokładniejszy portret konsumenta. Ta dokładność prowadzi do znacznie lepszego ukierunkowania komunikatu reklamowego i osiągnięcia celów biznesowych. To jednak nadal tylko jeden z kilkudziesięciu możliwych sposobów dotarcia.

Zmiana potencjalnego klienta w klienta kupującego nasze produkty lub usługi, nie może być oparta na nachalnych mechanizmach promocyjnych, ale powinna być satysfakcjonująca i inspirująca - to jedna z głównych dewiz w Sempli. Daje to możliwość sprowadzenia klienta ponownie na naszą ścieżkę zakupową w celu np. dalszej rekomendacji. 

Firmy, którym zależy na wprowadzeniu podobnego podejścia do sprzedaży mogą dowiedzieć się więcej na: www.sempli.io.

Powrót